Saturday, May 02, 2009

Yesterday..Today..Pak Pandey

Semalam punya hari cukup panas.
"asek-asek citer pasal panas jer..pasal sejuk takde ke?",
Ade, semalam jugak, tapi belah malam, sejuk..sampai aku kesejukan. Nasib baik wife aku ada kat sebelah.
Tunggu la aku citer satu-satu..gelojoh betul la korang.
Tengok, abis lupa aku nak tulis. ha, semalam adalah sambungan dari acara minggu lepas yakni mengemaskini rumah. Tugas aku adelah menebuk lubang (fokuskan pemikiran anda. Jangan melencong). Tebuk lubang dinding la untuk gantung frame-frame gambau. Begegar palotak aku tatkala men'drill'.
Fuh, tu pun tak siap sepenuh jugak. Ada lagi baki 3 minggu untuk siapkan rumah aku. Kenapa? huh..ni kakak ipau aku punyer pasal la ni. Nak bertendang, eh? nak bertunang ngalahkan nak kawin. Ala-ala dah ler.Nasib baik la dia suruh tukau cat dinding, ubah layout jer...kalu dia suruh tukar rumah cemana? Tak ker aku tepaksa buat rumah macam Yusof Kaslam? tak ndak la aku..tak pepasal runtuh..huhuhu.
Semalam punya hal, aku tak gi mana-mana pun..kat rumah jer..orang lain sibuk gi tengok apekemende tu? Sua Rasa? ape tu? Bersua dan Merasa? rasa apa? rasa panas? rasa jalan jem? baik aku rasa masakan isteri aku kat umah. buleh gak upah..hawhawhaw..Nak pegi sana, kat Kota Bharu nun..lupakan je la..kat Tanah merah nan permai ni pun bawak kete macam kita yang angkut bawak kete. Dah macam perbarisan lintas hormat diraja dah. Tu baru nak gi beli paper. kalu nak gi soping? tak ke rasa macam pikul bulldozer?
Petang, takde keje nak buat. aku gi ler jenjalan kat IKEA 2nd hand..hawhawhaw..saje nengok-nengok perabot-perabot import terpakai yang orang dah tak pakai lagi..kat kelantan ni banyak bundle-bundle perabot. kat tempat lain aku taktau la ade ke tak. ade gak kot. Gi tak sampai sploh minit, terus blah.
Petang jugak...angin dah mula kencing..eh, kencang..langit membawak awan mendung berarak. Menandakan hari akan disirami hujan. Cis, berfalsafah plak. betul aku cakap, hujan pun turun..sampai malam tatkala aku menonton ketewasan pasukan The Red Warrior lagi skali. Apejadah dorang main. melukakan parut lama. lantak la, bukan aku dapat pegi Old trafford pun. pastu tengok James Bond plak sampai tertidur.
Aiseh..ingat buleh tidur dengan keselesaan menyeluruh. Rupanya tidak...kene seleseme plak....tapi bukan selesema mughallazah atau H1N1. biasa-biasa je..
Hari ni, dah masuk keje...sunyi..sepi jer blog aku...bukan takat blog aku je sunyi, dalam opis pon sunyi gok..big boss sumer ilang tah kemana mengulau...tinggal yang bilis-bilis jer..lantak la..ade aku kisah?
Lepas ni aku tak tau nak buat ape dah....ape lagi...layan tenet jer laa....
Sekian, harap baca.

No comments: