Wednesday, August 26, 2009

Faktor-faktor pahala puasa berada pada paras tumit kaki

Tu tajuk tazkirah aku pada pagi ini.
Pagi aku setakat jam 8.15 pagi tadi amat harmoni. Tapi dicelakakan oleh spoiler-spoiler (kalu spoiler tu buleh pasang kat kete aku takpe la jugak) jakun yang berkampung di ceruk-ceruk kampung yang tidak membangun.
Kenapa ada sesetengah-sesetengah manusia jakun ni tak boleh tengok orang senang? Adakah kerana ada faktor-faktor lain lain memungkinkan manusia ini bertindak demikian? atau mungkin juga sudah sifat semulajadi manusia-manusia tersebut yang semamangnya masih berfikiran jakun kuno?
Aku memang tak boleh blah dengan manusia-manusia sebegini. Tau la korang old-timer kat sini. Tapi sedar la position korang tu ape. Cakap lebih kuah dari senduk gulai kawah. Menteri pun tau bila masa nak berenti cakap. PM pun tau penat cakap banyak dalam bulan puasa ni. Yang korang ni, sepatah orang cakap, 40 kilometer korang menyampuk. Dah la tak bagi salam.
Kalu setakat belajar sampai SPM, tak payah nak belagak pandai. Tahu serba serbi. Jaga diri korang dah cukup. WTF.!!!
nota : Tu la faktor-faktorya...
*** Hari ni aku tidak berada dalam mood sopan..mood nak melempang orang ada la...

No comments: