Monday, March 16, 2009

Sekerol kat bawah













Aku delete dulu entry pantun semalam...tabest la buat sekerat-sekerat..nanti kalu aku betul-betul dah hensem, aku buat sekali redah je..Insyaallah...


Semalam Mamaket, hari ni Mem Kuih lapis tanye cemana nak buat gerak-gerak bendalah kat bawah blog aku nih...


Meh nak ajau......


1. Klik tab layout
2. Klik link 'Edit html'
3. Carik kat dalam tu
4. Copy script kat bawah ni
5. Paste kat bawah tadi
6. Save
7. Sekian, wassalam



var text1=" Korang letak la ape2 pon kat sini"comeback=0cometo=0function dis(){window.status=text1.substring(0,cometo)if(comeback==1){cometo--;if(cometo==0){comeback=0}} else {cometo++;if(cometo==text1.length){comeback=1}}window.status=text1.substring(0,cometo)+""if(cometo==text1.length){window.setTimeout("dis()",500);} else {window.setTimeout("dis()",50);}}dis()


nota cagu : tengok gambar je laa

****ape la susah sangat aku nak paste kod kat entry nih......asek2 tak keluar je

hhmmm...kalu tiap-tiap entry aku buat macam ni kan bagus...ilmu aku pun bertambah...huhuhuhu...
nanti la aku pikir-pikirkan....


selamat mencuba


9 comments:

Dory said...

mls la nak buat.. ko watkan bleh?

DoOrDie said...

mende apa???tak nampak pon....

iskkk!

Tun Jusoh Masduqi said...

bodo bangang betul laa...dah 10 kali aku post entry nih..tak jadik2jugak...aku paste kat sini je laa...

***jangan lupa letak sekerip sebelum kod tu...pastu hujung2 kod letak /sekerip

nota bangang : "sekerip tu tukar jadik script, letak dalam kurungan < dan > ....adooi laaaaa....payah btol


sekian, wassalam

Tun Jusoh Masduqi said...

sori...sori...ada lagi text yang bangang

3. Carik kat dalam tu perkataan body yang dok dalam < dan >

Mem Aluya said...

Deyyy... apa benda daaa? Tapaham... sekerip hapa?

Benda jadah atas tu... nak tempek tang mana exactly kat dalam tab layout tu?

Mem Aluya said...

Step 5... paste kat bawah tadi... bawah mana nak paste? Bawah meja ke... bawah rak buku?

Mem Aluya said...

Okay... benda jadah getah sekerip tu dah paham dah. Cuma tatau nak tempek tang mana.

Tan Sri Jusoh Patail AMN, PJK, PMN, PJN, AJK, KRU, PSP, PS2, PS3, PPSMI, GMP, MoU, PAS said...

haaa..kan dah cakap...payah nak paham....

dekat edit html, cari pekataan body dalam html code....body tu dia dok dalam kandang < dan >

paste kat bawah dia....

Mem Aluya said...

Haaa... okay-okay jumpa dah. Tadi tak perasan ada gambar kat entry tu. Ni tengah godek. Kejap.