Sunday, November 22, 2009

Kembali menghuru-harakan majlis



Fuh...akhirnya setel jugak kerja mencabar yang takde langsung tertulis dalam Manual Prosedur Kerja aku..

18/11/2009, aku terima arahan untuk buat dokumentasi untuk Penganjuran Kem Cuti Sains Menengah Rendah kali ke-4 untuk ditayang pada 21/11/2009..Apa!?? Dua hari je masa yang dorang bagi untuk siapkan dokumentasi flash selama 5 minit? adeh...Aku bukan expert pasal flash. Apatah lagi Director, jauh sekali Lightwave 3D..5 tahun aku sudah tidak berkecimpung dalam perkara flash..Flash kamera pun dah ada anai-anai..
Tapi, disebabkan anugerah Kakitangan Inovasi 2009 yang aku dapat itu hari, aku kena jugak buat walaupun suam-suam kuku dan tak tidur siang..Sehinggakan Ravi berkata kepada Azroy, "Roy...Roy..hati kau keras. Selalu berkorban untuk orang lain". "Maksud kau, bapa Susiana akan mati?" sampuk Kuzi...Eh? apa kaitan pulak bapa susiana dengan cerita aku? hmmm...Aku pasrah..Demi sesuap rezeki yang halal. Adalah lebih baik daripada terjumpa duit RM10 buat beli topup.
Berkat kegigihan dan kesabaran aku (kadang-kadang aku rasa macam nak hempuk je laptop aku ni), maka terhasillah satu persembahan yang ngan-ngam lima minit walaupun masa tengah bertungkus-lumus tu, aku tak set timer pun..
2 jam sebelum tayangan bermula...tiba-tiba........plup.....blackout..hahaha..aku girang seketika. Mana taknya, first time hasil kerja aku akan disaksikan oleh wakil-wakil dari seluruh Malaysia..sapa tak gugup..Ditambah lagi dengan kegugupan jantung aku tatkala mendengar propaganda bahawa jalan area rumah aku dinaiki air dan boleh membahayakan bot-bot kecil..macam mana aku nak balik rumah? ternyata semua itu dusta belaka.
15 minit sebelum tayangan, aisehmen...TNB datang bawak generator set la pulak..Apa nak buat, kena teruskan jugak la apa yang aku dah buat sampai bengkak-bengkak kepala...Sekurang-kurangnya, aku tahu setakat mana kemampuan aku dalam menghasilkan sesuatu dalam tempoh yang begitu singkat.
Tiba waktu tayangan..lampu dipadamkan...kasi sentimental dulu pada pembukaan tayangan...pada peringkat pertengahan, hambek ko..."waketau..waketau..tenangga......gaaaaaaaaabaaann.."" hahaha.....nasib baik tak luruh jantung korang.....dan nasib baik jugak la pengetua tak kompelin apa-apa....kiranya hasil kerja aku sukses!!! sukses!!! jugak laa...
***
Hari ni hujan tak seberapa..kejap ok...kejap lebat..bikin pernafasan jadi tak menentu....Adakah tahun ini pembunuhan lembu berlaku tatkala hujan mencurah? atau angin membadai? apa nak kisah? aku tak buat korban pun tahun ni...Tapi aku harus berwaspada karena kawasan rumah aku adalah kawasan yang mudah dinaiki air. Tidak seperti Bukit Antarabangsa sebelum dikenali sebagai Dataran Antarabangsa...
***
Reunion Kelas 6 Cempaka, 1994 SK. Sri Suria (1) Tanah Merah, Kelantan....Jadikah? atau sama seperti tahun-tahun sudah? masih belum terjawab walaupun aku sudah bagi petunjuk untuk memudahkan korang-korang semua membuat keputusan...Barang semungkin kalau aku buleh join pun, pada raya ke-3 jika sekiranya agenda aku pada hari tu tidak ditanda. Maka jika sekiranya lambat bertindak, maka tetaplah ianya tiada aku jadi untuk pergi kerana apa maka aku terpaksa untuk memenuhi acara yang barang semungkin akan diisi kemudian masa.
***
Aku lapar...nak gi makan.....chow...!!!!!!!!!!

No comments: