Sunday, July 26, 2009

Update la sikit dalam keterpaksaan

Sudah berapa hari aku tak update blog ni. Oh ya, terlebih dulu, Pas menang tipis di DUN Manek Urai. Jadi, sebuah jambatan baru adalah suatu yang masih samar-samar. (Sila baca sepintas lalu tanpa sebarang prejudis).
Minggu lepas aku tak update. Hmm..dah seminggu lebih..Hakikatnya, aku bercuti 5 hari..hoi, best cuti lama ni..tambah-tambah kalu keje sebagai kakitangan kerajaan. Tapi kan, kira alamak jugak la pasal baki cuti aku tahun ni ada 9 hari je lagi.
Aku cuti pasal gi Kedah. Gi amek kete baru (sebenarnya lama). Oooii...aku dah beli kete baru (sekali lagi, sebenarnya lama). Tangan kedua jer..Setaraf la ngan kedudukan aku sebagai kakitangan kerajaan ni..keje pun tak sampai setahun lagi..kang beli baru kang, jadi macam isu lilin plak..huhuhu...(Sila baca sepintas lalu tanpa sebarang prejudis).
Kete baru aku ni, aku bagi nama dia 'Mentadak'. Pasal ape mentadak? pasal kadang-kadang aku keliru sama ada enjin kete aku ni idup ke tak idup. Sama je bunyi (sebenarnya tak bunyi)...Wira Aeroback 1.6 Manual (UK Spec) tahun 1994. Aku rembat RM9000.15 jer. Berbaloi-baloi...Tapi..(ape-ape benda pun, mesti ada tapi), nak menyolekkan mentadak ni dah abes RM4000.17 plak...adoooi....tapi takpe, janji aku buleh gi keje hari-hari untuk mencari rezeki yang halal. Nak buat keje haram memang senang..tak payah kuar duit banyak-banyak....
Hmmm...skang ni musim buah Deroyan kan? tapi kan, apesal la zaman skang ni, duri dia tajam sangat. Seingat akuk masa kecik-kecik dulu, takde la sampai luka jari aku nak bukak kulit deroyan tuh. Tapi skang ni, nasib tak masuk ICU jer...tapi tak dinafikan, Mentadak ngan Deroyan memang tak sekufu...
Aku skang dah rasa malas nak tulis blog ni. Stakat ni je la dulu...babai..
***********************
Nota Kapit :
Bagi mereka yang berpelajaran dan telah berumahtangga tetapi tidak tahu apa itu 'Inzal' adalah suatu yang amat mendukacitakan.
Maksud inzal : Satu perasaan puas yang tidak terkata tatkala bergurau senda dengan pasangan.
maksud inzal dlm blog ialah: mampu menyentuh/memukau/merasai/mengstim kan perasaan dan hati penulis seterusnya menghargai tulisan itu ke satu tahap yg menjadikan seseorang itu khayal seketika sehingga memasukkan tangannya ke dlm seluar. Hahaha..
Harap maklum

1 comment:

DoOrDie said...

bab inzal tu sungguh la tak bley blah! hahahah!